Persbericht ervaringen digitaal collecteren

Ervaring met digitaal collecteren.

Sinds een half jaar maakt de Gereformeerde Kerk Almere gebruik van de Socie-app.
Een app die ontwikkeld is voor communicatie binnen studie en sport verenigingen. socieSpeciaal voor kerken is een collecte module ontwikkeld en toegevoegd.
De Socie app wordt inmiddels door 140 leden gebruikt. Onze gemeente telt ongeveer 200 adressen. Intussen is er een integratie tussen Socie en Scipio. Beide namen worden door elkaar heen gebruikt. Scipio is een ledenpakket voor kerken.
De leden kunnen in de agenda zien wat er in de kerk te doen is, de contact gegevens van de leden eenvoudig opzoeken, collecteren en het kerkblad lezen. Gemiddeld zijn er per maand 1.000 bezoekjes door de leden en zelfs aanvankelijk sceptische leden zijn lovend !
Binnen onze kerk was het altijd al mogelijk om naast contant geven, gebruik te maken van collectemunten. De verhouding was vorig jaar ongeveer 50-50%.De komst van de Socie-app heeft de verhouding veranderd. Het deel van de Socie-app nadert binnen een half jaar de 20%, het aandeel  van de collectemunten daalt naar 45% en contant naar 35%. De totale opbrengst van de collecten is helaas nog niet gestegen het afgelopen jaar, maar de daling is wel tot stand gebracht. Een exacte vergelijking is echter lastig door speciale kerkdiensten. Positief is ook dat de bankkosten binnen de perken gehouden worden, doordat leden een tegoed op de app zetten en deze in gedeelten uitgeven aan collectes.
Samengevat zijn wij positief over het gebruik van de Socie app !

(Voor informatie mail naar penningmeester@ en daarna de naam van de website)

Over tadek00

Zie mijn site
Dit bericht is geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink.

Reacties zijn gesloten.